loading...

ایرانفا

بازدید : 15
چهارشنبه 6 مهر 1401 زمان : 21:24

کاتلین چیست؟

زبان کاتلین یک زبان برنامه نویسی کاملا کاربردی و متن باز می باشد. که در ابتدا برای ماشین مجازی جاوا و اندروید طراحی شده است. ویژگی های برنامه نویسی شی گرا و کاربردی را با هم ترکیب می کند. توسعه کاتلین (Kotlin) برای اولین بار توسط برنامه نویسان جت برینس که در سن پترزبورگ روسیه قرار داشتند به وجود آمده است . و همچنین نام کاتلین از روی یک جزیره که در نزدیکی شهر سن پترزبورگ بود انتخاب شده است . و یک اتفاق خوب برای kotlin این بود که در سال 2012 در ما ژانویه به عنوان زبان ماه انتخاب شد.

کاتلین چیست؟

زبان کاتلین یک زبان برنامه نویسی کاملا کاربردی و متن باز می باشد. که در ابتدا برای ماشین مجازی جاوا و اندروید طراحی شده است. ویژگی های برنامه نویسی شی گرا و کاربردی را با هم ترکیب می کند. توسعه کاتلین (Kotlin) برای اولین بار توسط برنامه نویسان جت برینس که در سن پترزبورگ روسیه قرار داشتند به وجود آمده است . و همچنین نام کاتلین از روی یک جزیره که در نزدیکی شهر سن پترزبورگ بود انتخاب شده است . و یک اتفاق خوب برای kotlin این بود که در سال 2012 در ما ژانویه به عنوان زبان ماه انتخاب شد.

ویژگی های برتر kotlin

کاملاً با جاوا سازگار است

اگر نمی خواهید محصول خود را فقط در کاتلین بنویسید چه؟ همچنان می توانید از جاوا و کاتلین همزمان استفاده کنید زیرا کاتلین 100% قابلیت همکاری با جاوا را تضمین می کند. شما می توانید با تمام کدهای موجود در جاوا بدون ترس از ارسال چیزی متفاوت بین دو زبان به کاتلین مهاجرت کنید. یک کد نوشته شده در جاوا را می توان در Kotlin فراخوانی کرد و بالعکس. این به همان اندازه با نسخه‌های قدیمی‌تر کیت برنامه‌نویس جاوا سازگار است و عملکرد روان را در دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز ممکن می‌سازد. به این ترتیب، می‌توانید با هر سرعتی که ترجیح می‌دهید - فوراً یا گام به گام به کاتلین بروید.

پشتیبانی از ابزار گسترده و IDE

برنامه بدون مجموعه ابزار مناسب چیست؟ در مورد Kotlin، می‌توانید در مورد در دسترس بودن جعبه ابزار بدون استرس باشید زیرا اکثریت قریب به اتفاق IDE استودیو اندروید را تامین می‌کند. در حالی که پشتیبانی IDE در سایر زبان ها در مقایسه با این ضعیف است. Kotlin برای توسعه اندروید از برخی پلاگین های درجه یک نیز پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، ویژگی "تبدیل فایل جاوا به Kotlin" به شما امکان می دهد با یک کلیک ساده تبدیل ها را انجام دهید.

با نیازهای سازمانی پیش می رود

زبان برنامه نویسی کاتلین با در نظر گرفتن نیازهای شرکت ها ساخته شده است. تنها دلیل توسعه کاتلین، ساختن چیزی از ابتدا با پیشینه علمی و پژوهشی قوی نبود. اما برای حل مشکلات توسعه روزمره و بهبود کارایی تیم. به لطف مزایای Kotlin، اکنون برنامه های اندرویدی می توانند سریعتر در بازار جای خود را بگیرند.

این عادلانه نیست مگر اینکه تعادلی بین جوانب مثبت و منفی Kotlin بدست آورید. اما حقیقت بر این باور است که به سختی می توان موارد منفی را فهرست کرد. احتمالاً یکی از معایب این است که تغییر به Kotlin با هزینه های اضافی آموزش یک تیم پر از توسعه دهندگان همراه خواهد بود. اگرچه جاوا و کاتلین شبیه هم هستند، اما در اصل یکسان نیستند. همچنین، در دسترس بودن توسعه دهندگان Kotlin در بازار محدود است زیرا توسعه دهندگان جاوا سهم بیشتری را اشغال می کنند.

از Null Pointer Exceptions پشتیبانی می کند

اگر چیزی وجود داشته باشد که میلیاردها دلار ضرر را در یک سیستم ایجاد کند، آن استثناهای اشاره گر تهی (NPE's) است. قطعاً توصیه نمی‌شود که سرمایه‌گذاری هنگفتی روی کد انجام دهید و به دلیل خطاها و آسیب‌پذیری‌ها از کار بیفتد. همراه با پول، این یک سرمایه گذاری زمانی بزرگ برای محافظت از کد در برابر NPE است. جاوا، همتای قدیمی تر، هیچ اطمینانی به توسعه دهندگان از ظهور NPE نمی دهد، در حالی که برنامه نویسی Kotlin به توسعه دهندگان کمک می کند تا به راحتی بر این خطر غلبه کنند، زیرا ایمنی پوچ در سیستم نوع Kotlin پشتیبانی می شود. می‌توانید NPE را در زمان کامپایل دریافت کنید و یک کد کاملاً ضد عیب و ارزان‌تر برای نگهداری ارائه می‌دهد.

برنامه هاییی که در آنها از کاتلین استفاده می شود:

پس از اینکه گوگل کاتلین را زبان رسمی توسعه اندروید خود کرد، دلیل قابل توجهی برای نگاه کردن به گذشته وجود ندارد. بنابراین، جای تعجب نیست که کاتلین به مدت دو سال در Stack Overflow به میدان آمده و در صدر فهرست GitHub به عنوان سریع‌ترین زبان در حال رشد قرار گرفته است. خوب، این ما را به یک نتیجه گیری مهم می برد - برنامه های Kotlin-first در بازار اندروید پیشرو هستند. ببینید چه کسی از آنها استفاده می کند!

Pinterest
مهندسان اندروید در Pinterest از برنامه نویسی Kotlin تشکر می کنند که آنها را قادر می سازد کدهای ساده، سریع و دقیق بنویسند. این برنامه محبوب اشتراک‌گذاری تصویر جذابیت زیادی به دست آورده و نتایج بهتری را برای کاربر نهایی ایجاد می‌کند. آنها با موفقیت از جاوا به کاتلین مهاجرت کردند و بعداً با درک مزایای آن، آن را به عنوان زبان اصلی توسعه خود پذیرفتند.

Netflix
این پلتفرم پخش آنلاین که در 190 کشور جهان گسترش یافته است، اخیراً UI Player خود را به طور کامل در Kotlin بازبینی و بازسازی کرده است. و آن‌ها نمی‌توانند بهتر از Google به خاطر موهبتی که به تجربه کلی بصری آن‌ها داشته است تشکر کنند.

Uber’s
یکی از برنامه‌ها و خدمات پیشرو در بازار جابجایی، اوبر همچنین به طور قابل توجهی در Kotlin برای بهبود فرآیندهای ابزارسازی خود سرمایه‌گذاری کرده است. این شامل حاشیه نویسی و پلاگین Gradle است. در مورد Uber’s Gradle Kotlin معمولا برای نوشتن اسکریپت های ساخت استفاده می شود

Tinder
برنامه Tinder که روند فعلی نحوه ملاقات و قرار ملاقات افراد را ایجاد می کند، محیط تولید خود را با Kotlin نیز متحول کرده است. این برنامه با پتانسیل استقرار برنامه Kotlin به معماری کد مختصر و واضح دست یافته است.

Trello
این نرم افزار پیشرو برای سازماندهی پروژه ها از طریق تابلوها استفاده می شود و قلب میلیون ها شرکت بزرگ را به دست آورده است. برای ساده‌سازی گردش‌های کاری و افزایش بهره‌وری و کارایی شرکت قدردانی می‌شود. قابلیت همکاری قبلی با جاوا یکی از دلایل اصلی تغییر Trello به Kotlin است. این به ویژه مفید است زیرا Trello فقط برنامه اندروید خود را Kotlinized کرده است در حالی که بقیه کدها در جاوا باقی می مانند.

Postmates
Postmates یک غول تحویل غذا است و از برنامه های اندروید برنامه ریزی شده Kotlin برای ارائه خدمات خود استفاده کرده است. مقیاس‌پذیری و مکانیسم سریع شکست آن چیزی است که Postmates را تشویق کرد تا از این زبان برنامه‌نویسی استثنایی برای ساخت برنامه‌های اندرویدی با امکانات کامل و قوی استفاده کنند.

Evernote
Evernote، برنامه محبوب برای یادداشت برداری، ذخیره لیست وظایف و بایگانی، از پتانسیل زبان برنامه نویسی Kotlin در برنامه اندروید خود استفاده می کند. این به برنامه کمک کرد تا عملکردهای موجود را گسترش دهد و چندین برابر افزایش دهد. با کمک Kotlin، Evernote برخی از ویژگی‌های اضافی مانند یادداشت‌های دست‌نویس، صفحات وب، یادداشت‌های صوتی، عکس‌ها و فهرست‌های کارهایی را اضافه کرده است که باعث می‌شود کسب‌وکارها فعالیت‌های روزانه خود را در آرامش سازماندهی کنند.

Coursera
Coursera یک پلت فرم یادگیری آنلاین است که دوره ها و آموزش های گواهی شده را به دانشجویان دانشگاه های مشهور و راهنمایی از دانشکده های با تجربه ارائه می دهد. اگرچه Coursera هیچ شکاف مشخصی از iOS و Android ندارد، آنها تا حدی کاتلین را به عنوان محرم خود در نظر گرفته‌اند. پس از آن، آنها کارایی کلی را در ارتباطات و اشتراک دانش در هر سطح مشاهده کردند.

Square
Square، خدمات مالی محبوب آمریکایی و پلتفرم پرداخت آنلاین در سال 2015 با Kotlin همکاری کرد. این برای ارائه تجربه بهتر به توسعه دهندگان با افزایش سرعت، بهره وری و عملکرد برای مدیریت پایگاه عظیم مشتریان شرکت مورد توجه قرار گرفت.

این لیست ادامه دارد و به نظر می‌رسد شرکت‌های بیشتری وجود دارند که منتظر دنبال کردن مسیر برنامه اندروید Kotlin هستند و همه ویژگی‌های هیجان‌انگیز آن را در اختیار دارند که منجر به ورود سریع‌تر به بازار می‌شود.

اگر شما هم علاقمند به یادگیری کاتلین هستید آموزش kotlin سایت الکامکو را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 111
  • بازدید سال : 169
  • بازدید کلی : 2459
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی