loading...

ایرانفا

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از بروز رسانی از اینکه گوشی خود را آپدیت کردید، پشیمان شده باشید. به نظر شما حذف بروزرسانی گوشی فرایند بسیار ساده‌ای است

بازدید : 254
سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 13:44

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از بروز رسانی از اینکه گوشی خود را آپدیت کردید، پشیمان شده باشید. به نظر شما حذف بروزرسانی گوشی فرایند بسیار ساده‌ای است و یا یک عمل غیر ممکن؟ اینکه بتوانید بروز رسانی را حذف کنید یا خیر تا حد زیادی به برند گوشی شما بستگی دارد و گاهی به یک فرایند ناممکن تبدیل می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال که چگونه بروز‌رسانی گوشی اندروید را حذف کنیم، تا حدودی پاسخ دهیم.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از بروز رسانی از اینکه گوشی خود را آپدیت کردید، پشیمان شده باشید. به نظر شما حذف بروزرسانی گوشی فرایند بسیار ساده‌ای است و یا یک عمل غیر ممکن؟ اینکه بتوانید بروز رسانی را حذف کنید یا خیر تا حد زیادی به برند گوشی شما بستگی دارد و گاهی به یک فرایند ناممکن تبدیل می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال که چگونه بروز‌رسانی گوشی اندروید را حذف کنیم، تا حدودی پاسخ دهیم.

همیشه آوازه‌ی بروز‌رسانی‌های جدید به خصوص آپدیت نسخه اندروید پیش از عرضه‌ی رسمی آن از طریق اخبار و منابع خبری مختلف به گوش همه می‌رسد، اما گاهی با بروزرسانی گوشی در همان لحظه اول متوجه می‌شویم که اشتباه بزرگی کرده‌ایم و از کار خود پشیمان می‌شویم . البته این نکته را در نظر بگیرید که بروز رسانی‌های اندروید صرفاً با هدف ارتقا خدمات ارائه می‌شوند، اما گاهی فردی بروزرسانی جدید را دوست ندارد. در این موقعیت چاره چیست؟ کاربر چطور می‌تواند بروزرسانی را حذف کند؟
۱.پیش از هرچیزی مطمئن شوید که قصد Downgrade گوشی را دارید یا خیر!

حذف بروزرسانی گوشی و استفاده مجدد از نسخه‌ی قدیمی‌تر اندروید همواره محدودیت‌هایی به همراه دارد؛ جنبه امنیتی یکی از مواردی است که باید حتماً آن را مد نظر قرار دهید مثلاً فرض کنید که آخرین نسخه از یک بروزرسانی منتشر شده است، شرکت سازنده از این پس دیگر به مشکلات و باگ‌های نسخه قبلی رسیدگی نمی‌کند و حتی ممکن است بسیاری از قابلیت‌ها از کار بیفتند و دیگر اجرا نشوند.

چگونه بروز‌رسانی گوشی اندروید را حذف کنیم!

گوگل همیشه برای توسعه دهندگان «رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن» و یا همان «API» های جدید را منتشر می‌کند و کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و هوآوی شخصی‌سازی‌های خود را به آن اضافه می‌کنند. در بیشتر مواقع این شخصی سازی‌ها با نسخه قبلی سازگار نیست و حتی ممکن است با حذف بروزرسانی گوشی سامسونگ خود، برخی قابلیت‌های بی‌اهمیت، اما کاربردی را از دست دهید. گاهی برای حل این مشکل می‌توان یک اپلیکیشن ثانویه نصب کرد البته این روش همیشه هم پاسخگو نیست و به رفع مشکل کمکی نمی‌کند.
۲. در بسیاری از مدل‌ها امکان حذف بروزرسانی گوشی وجود ندارد!

اگر از گوشی پیکسل استفاده می‌کنید، حذف بروز رسانی اصلا کار دشواری نیست، زیرا این کمپانی به شما اجازه می‌دهد بوت لودر(کدی که پیش از روشن شدن دستگاه و قبل از ران شدن برنامه‌ها، اجرا می‌شود) خود را باز کنید، در صورتی که بسیاری از کمپانی‌های گوشی‌های خود را با بوت لودر قفل راهی بازار می‌کنند و به کاربر اجازه باز کردن آن را نمی‌دهند. شرکت‌هایی نظیر موتورلا و HTC نیز به روش‌های خاصی امکان باز کردن بوت لودر را فراهم می‌کنند و این شرایط را برای کاربران فراهم می‌کنند تا از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده کنند.
در این شرایط چگونه بروز‌رسانی گوشی اندروید را حذف کنیم؟

اگر از مدلی استفاده می‌کنید که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، کافیست مراحل زیر را طی کنید:

۱.از تمام اطلاعات خود در فضای ابری پشتیبان بگیرید
۲.نسخه قبلی مورد نظر را دانلود کنید و طبق دستورالعمل‌هایی که معمولاً در سایت توسعه دهنده موجود است، فرایند نصب را انجام دهید.

چگونه بروز‌رسانی گوشی اندروید را حذف کنیم!

این نکته مهم را در نظر بگیرید که بدون روت کردن نمی‌توانید از بسیاری از اطلاعات خود پشتیبان بگیرید. این اطلاعات موارد زیر را شامل می‌شود که به احتمال زیاد در فضای ابری ذخیره نمی‌شوند:
-داده‌های مربوط به بازی‌ها
-داده‌های اپلیکیشن‌های مختلف
-تاریخچه پیام
-تصاویر و ویدئو‌های موجود در اپلیکیشن‌های پیام رسان

بیشتر بخوانید : اموزش پرینت گرفتن با گوشی
گوشی هوآوی Y8s ظرفیت 64 گیگابایت فروش ویژه
سود شما: ۳۰۰,۰۰۰ تومان
گوشی هوآوی Y8s ظرفیت ۶۴ گیگابایت
مشاهده قیمت و خرید
آیا با دانگرید اطلاعات قدیمی پاک می‌شوند؟

نصب یک نسخه جدید اندروید نیازمند آن است که کلیه اطلاعات از حافظه داخلی گوشی پاک شوند پس با دانگرید دیگر به اطلاعات قدیمی خود دسترسی نخواهید داشت!
فراموش هم نکنید که پیش از فلش کردن گوشی خود نسبت به ابزارهای لازم دانش و دسترسی کافی داشته باشید زیرا اگر فرایند فلش شدن به هر دلیلی در حین کار متوقف شود، خسارت جبران ناپذیری به گوشی وارد میشود.
روش گفته شده به احتمال زیاد برای بسیاری از کاربران ایرانی در دسترس نباشد، اما در ادامه با کمک روش‎های ساده‌تری به این سوال که چگونه بروز‌رسانی گوشی اندروید را حذف کنیم پاسخ می‌دهیم!
۳.گوشی خودتان را فلش کنید تا به نسخه‌ی قبلی اندروید بازگردید!

یکی از راه‌های حذف بروز رسانی گوشی اندرویدی در حال حاضر فلش کردن آن از طریق برنامه‌های مخصوص این کار است، اما به خاطر تنوع زیاد مدل‌های اندرویدی باید مراقب باشیم که روش درستی برای فلش کردن انتخاب کنیم. یکی از بهترین روش‌های فلش کردن این است که با یک سرچ ساده، از تجربیات افراد مختلف استفاده کنید و بهترین روش برای فلش کردن مدل گوشی خود را پیدا کنید.

چگونه بروز‌رسانی گوشی اندروید را حذف کنیم!

ازآنجایی که فلش کردن یک فرایند بسیار تخصصی محسوب می‌شود، به شما پیشنهاد می‌دهیم برای فلش کردن حتماً از یک متخصص کمک بگیرید تا آسیبی به گوشی وارد نشود.
۴.برای برگشت به نسخه قبلی از نرم‌افزارهای سفارشی استفاده کنید!

اگر عزم خودتان را جزم کردید که به هر قیمتی به نسخه‌ی قبلی اندروید باز گردید، استفاده از کاستوم رام را نیز می‌توانید به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید، اما ممکن است بپرسید کاستوم رام چیست؟

کاستوم رام در واقع نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید است که توسط اشخاص و کاربران تهیه می‌شوند، استفاده از کاستوم ران گاهی باعث می‌شود بتوانید از امکانات جدید در نسخه قدیمی استفاده کنید، اما فراموش نکنید که این نسخه توسط کمپانی نوشته نشده و ممکن است به اندازه نسخه‌ی اصلی پایدار و قابل اعتماد نباشد.

نکته بسیار مهم: اگر دستگاه شما هنوز گارانتی دارد، به هیچ عنوان کاستوم رام نصب نکنید، زیرا نصب این گونه سیستم‌عامل‌ها باعث باطل شدن گارانتی دستگاه می‌شود.

اگر از یک دستگاه اندرویدی معتبر و نام آشنا استفاده می‌کنید، می‌توانید در وب سایت‌های قابل اعتمادی مثل XDA Developers، کاستوم رام سازگار با گوشی خود را پیدا و نصب کنید.

پیشنهاد می کنیم که هرگز و بدون مشورت با افراد متخصص از هر روشی برای حذف آپدیت گوشی اندروید جداً خودداری کنید زیرا اگر فرایند به درستی انجام نشود، ممکن است موبایل شما برای همیشه غیرقابل استفاده شود! امیداوریم به این سوال که چگونه بروز‌رسانی گوشی اندروید را حذف کنیم به خوبی پاسخ داده باشیم، منتظر نظرات ارزشمند شما در بخش کامنت هستیم.

اگر شما هم علاقه به طراحی اپلیکیشن دارید واول باید اندروید استودیو را نصب کنید. چگونه اندروید استودیو را نصب کنیم ؟

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 18
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 121
  • بازدید سال : 179
  • بازدید کلی : 2469
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی