loading...

ایرانفا

بازدید : 126
شنبه 3 آبان 1399 زمان : 15:32

برای جواب دادن به سوال مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی چند مورد دخیل هستند که بعضی از این موارد خیلی خیلی مهم هستند و بعضی هم تا حدودی تاثیر دارند. اگه دوست دارید که بدونید مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چه مقدار است حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

برای جواب دادن به سوال مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی چند مورد دخیل هستند که بعضی از این موارد خیلی خیلی مهم هستند و بعضی هم تا حدودی تاثیر دارند. اگه دوست دارید که بدونید مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چه مقدار است حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.


موارد تاثیر گذار در مدت زمان یادگیری برنامه نویسی

اولین موردی که در مدت زمان یادگیری برنامه نویسی تاثیر دارد زبان برنامه نویسی است که انتخاب میکنیم. مثلا وقتی شما یک زبان برنامه نویسی چند سکویی انتخاب میکنید از پیچیدگی بیشتری برخوردار است و قطعا زمان بیشتری برای یادگیری نیاز دارد. مثلا زبان های برنامه نویسی وب چون جذاب تر هستند یا زبان های کد نویسی مثل HTML و CSS خیلی سریع تر میتوانید راه بیفتید و یاد بگیرید.

برنامه نویسی چند سکویی: یعنی با آن‌ها می‌توان برای بسترهای متفاوتی برنامه‌‌نویسی کنید. مانند زبان برنامه‌نویسی «جاوا» (Java) که به کمک آن می‌توانید برای سیستم عامل اندروید، وب، ویندوز، لینوکس و مک برنامه‌نویسی کنید. ولی برنامه‌نویسی برای بسترهای مختلف به سادگیِ حرف‌زدن در مورد آن نیست و تقریبا برای هر بستر نیاز به مهارت‌های خاصی است.

زبان برنامه نویسی
زمان روزانه برای برنامه نویسی

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در یادگیری برنامه نویسی، وقتی است که روزانه برای یادگیری برنامه نویسی میگذارید. مثلا کسی که روزانه ۸ ساعت وقت میگذار با کسی که روزانه ۲ ۳ ساعت وقت میگذارد شب و روز است. چون کسی که روزانه ۸ ساعت وقت میذارد تو ۴ ۵ ماه یک برنامه نویس خوب شود ولی کسی که روزانه ۲ ۳ ساعت وقت میگذارد حداقل یک سال طول میکشد. پس وقتی که روزانه برای یادگیری برای یادگیری برنامه نویسی میگذارید خیلی خیلی مهم است.
تمرین و تکرار

یکی از اثر گذارترین و موثرترین عوامل در برنامه نویس شدن تمرین و تکرار است وقتی شما کمتر تمرین کنید مسلما دیرتر برنامه نویس می شود و تمرین به شدت در زمان و مدت زمان یادگیری برنامه نویسی اثر دارد. پس باید وقت بیشتری برای تمرین بگذارید تا کامل مسلط شوید و دوباره کاری نشود.

تمرین و تکرار در برنامه نویسی
الگوریتم و فلوچارت

یکی از مواردی که اگر بلد باشید خیلی خیلی شما رو جلو میندازه اون هم دونستن الگوریتم و فلوچارت است. وقتی شما الگوریتم و فلوچارت میدونید خیلی مباحث برای شما راحت و قابل هضم تر میشند. پیشنهاد میکنم اگر نمیخواهید برنامه نویسی کار کنید حتما الگوریتم و فلوچارت یاد بگیرید. چون برای حل هر مسئله و سوالی به شما کمک شدیدی میکند. برای یادگیری الگوریتم و فلوچارت پیشنهاد میکنم کتاب آموزش جامع الگوریتم و فلوچارت به زبان فارسی را دانلود کنید و مطالعه کنید.
ضریب هوش

یکی دیکر از این موارد که میشه گفت تاثیر دارد ضریب هوشی است. این عامل بیشتر در مباحث پیچیده و سنگین خود را نشان میدهد و در ابتدای کار زیاد نماینگر نیست و در مباحث پیچیده تاثیر گذار است.
زبان انگلیسی

اگر بدونید کدهای سطح بالای برنامه نویسی (منظور از زبان های برنامه نویسی سطح پایین و سطح بالا) نزدیک به زبان محاوره ای انگلیسی است و اگر زبان انگلیسی حتی در حد مبتدی هم بلد باشید خیلی خیلی جلو میفتید و واقعا تاثیر خوبی دارد. اگر حتی زبانتون خوب نیست جای نگرانی نیست میتونید از طریق مقاله یادگیری برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم که در مورد زبان انگلیسی برای برنامه نویسی هم صحبت کردیم زبانتون رو بهتر کنید.

تاثیر زبان انگلیسی در مدت زمان یادگیری برنامه نویسی
ریاضیات

یکی از مواردی که تاثیر آنچنانی ندارد دونستن ریاضیات است اما اگر زیاضیات بلد باشید یکم جلو میفتید و در مدت زمان یادگیری برنامه نویسی مقداری تاثیر دارد. البته خیلی از برنامه نویسی های بزرگ هم ابتدا ریاضیات بلد نبودن ولی در کنار یادگیری برنامه نویسی سعی کردن ریاضیات خودشون رو بهتر کنند. پس اگر بلد نیستید اصلا جای نگرانی نیست.
سن

قدیم فکر میکردم افرادی که مثلا ۵۰ ۶۰ سالشون هستند اصلا و ابدا نمیتونند برنامه نویسی یاد بگیرند و اصلا توانشو ندارند اما بعد از این که تو دوره های برنامه نویسی خودمون افراد ۵۵ و۶۱ ساله دیدم و واقعا برنامه نویس شدن و الان دارند پروژه میگیرند و درامد زایی میکنند متوجه شدم سن تاثیر آنچنانی رو یادگیری برنامه نویسی ندارد. اما باید قبول کرد افرادی که سن پایین تری دارند سریعتر یاد میگیرند و در مدت زمان یادگیری برنامه نویسی تاثیر دارد اما نه زیاد.
اراده و حوصله‌

یکی از عوامل موثر در یادگیری برنامه نویسی اراده و حوصله هستش چون اگه اراده نداشته باشید همش ول میکنید و دوباره شروع میکنید و مدت زمان یادگیری برنامه نویسی را طولانی میکند. پس شخص باید واقعا اراده و حوصله داشته باشد تا سریع یاد بگیرد.

تاثیر اراده و حوصله‌ در مدت زمان یادگیری برنامه نویسی
به نظر شما چه عوامل دیگری در مدت زمان یادگیری برنامه نویسی تاثیر دارد؟
مدت زمان یادگیری برنامه نویسی

بر اساس این موارد که گفته شد میتوان گفت اگر به فکر کار در بازار کار ایران هستید و شروع کنید به یادگیری برنامه نویسی و فول تایم وقت بذارید میتوان گفت در عرض ۶ تا ۱۲ ماه میتوانیدبرنامه نویس قابل قبولیشوید و به درآمد قابل قبولی برسید. البته کسانی داریم (ار بچه های دوره های آموزشی سایت) در کمتر از ۶ ماه هم برنامه نویسی خاصی رو مسلط شدند و پروژه های خوبی سفارش گرفته اند. و افرادی داریم که با کار و تمرین روزانه ۲ الی ۴ ساعت توانسته اند در عرض ۶ تا ۸ ماه به نتایج قابل قبولی برسند. البته برای تجربه کسب کردن زمان زیادی باید وقت بذارید تا به یک برنامه نویس با تجربه تبدیل شوید. پس میتوان گفت مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی برای افراد مختلف متفاوت است و بسته به شرایط می باشد.

اگه می خواهید برنامه نویسی اندروید یاد بگیرید، به شما پیشنهاد می کنیم فیلم های آموزش اندروید که در این صفحه وجود دارد را دانلود کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 55
  • بازدید کلی : 2345
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی